הביובית הינה מיכלית הפועלת בעזרת משאבת ווקום ומשאבת לחץ מים ומסוגלת לפתור את מרבית בעיות הביוב ומגיעה בכמה תצורות:הראשונה משאית שאיבה בלבד, זו בדרך כלל משאית יעודית לעבודות ספציפיות שדורשות כושר שאיבה גדול.השניה משאית לחץ מים בלבד, פופלרית בשנים האחרונות. ניתן למצוא גם מיכל נגרר על עגלה שמבצע את אותה הפעולה.משאית משולבת, הפופולרית ביותר, הכוללת שילוב בין שאיבה ולחץ מים עליה ארחיב בהמשך.
קיימות שלוש סוגי מערכות:
- המערכת הישנה שכללה מנוע עליון שהיה ממוקם בין תא הנהג למיכל. המנוע מחובר לגיר ידני ובעזרת הגיר יכול היה המפעיל לשלב דרך רצועות למשאבת הווקום לצורך שאיבה ו/או למשאבת לחץ לצורך פתיחת סתימות. המערכת לא הייתה נוחה במיוחד מפני שבכדי לשלב לאחד המצבים היה צורך להפסיק את המערכת כולה (לחיצה על הקלאץ ההידראולי). לפעמים היה אפילו צורך להעלות סל"ד במנוע בכדי להפעיל את משאבת הווקום מה שיכול היה לגרום לנזקים במשאבת לחץ המים (או להיפך תלוי בסל"ד הדרוש).
- המערכת הפופולרית ביותר בארץ כיום הינה מערכת משולבת בה מופרדים מערכות השאיבה ולחץ המים. כלומר קיימת אותה מערכת של מנוע עליון בין תא הנהג למכלית אבל במקרה זה המנוע מחובר ישירות למשאבת לחץ המים, ואילו מערכת השאיבה מחוברת אל יציאת הכוח ממנוע המשאית (PTO) דרך מערכת הידראולית (ה-PTO דוחס את השמן שמניע את משאבת הווקום). היתרונות של המערכת הם בעיקר פתרון בעיית הסל"ד והנדסת האנוש שכן כשהמערכות עובדות בנפרד אין צורך להפסיק פעולה כלשהי בעת שילוב של אחת מהמערכות.
- המערכת החדישה ביותר והפחות פופולרית בארץ הינה מערכת משולבת שבה מערכת השאיבה ומערכת הלחץ מוברות יחד ליציאת הכוח מן המשאית (PTO) ע"י מערכת הידראולית, ל – PTO שני חיבורים מה שמאפשר חיבור נפרד של המערכות. כלומר המערכת דומה מאוד למערכת הקודמת עם אפשרות פעולה שונה לכל מערכת אולם למערכת הזו יש יתרון משקל רב שכן אין צורך במנוע העליון ולכן קיים חסכון של כמעט חצי טון.